Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Sony
« Föregående
Visar inlägg 1-8 av 8
Nästa »
PS3 - YLOD
Nu har det mest försmädliga hänt mitt ps3, YLOD. Garantin är ute men skulle mer än gärna utnyttja min reklamationsrätt. Kontaktade spelbutiken angående detta då det är där som mitt PS3 inhandlades, dom menade på att Sony är produktansvariga i Sverige men är det inte Nordisk Film? Hur ska jag gå till väga egentligen? Tacksam för svar!

[Hype.se]

Du skall ha 3 års reklamationsrätt på fabrikationsfel och det är butiken som du köpte konsolen som skall stå för att detta åtgärdas. Har du kvittot kvar, så är det bara att stå på sig.

"I am an american, your'e a sick asshole" Falling Down
Alla köp är lagrade i spelbutikens databas så det är inget problem! Det är noll yttre skador på konsolen samt att jag aldrig har öppnat någonting, så det lär inte vara så svårt att få en ny konsol? Tack för snabbt svar!

[Hype.se]

Då skall det inte vara några problem. Lycka till!

"I am an american, your'e a sick asshole" Falling Down
All reklamation sker alltid enligt §23 KKöpL till säljaren. Det är alltså inte en fråga om möjlighet, utan det är lagstadgat så.
Säljaren får sedan i sin tur lösa reklamationen med sin leverantör.

Sanity calms, but madness is more interesting.
Är nu i samma sits som TS och undrar hur det gick? Spelbutiken svarade med att jag skulle kontakta Sony (nordisk film) och dom i sin tur säger att det är butiken som ska ta ansvar...

Jag kontaktade konsumentverket och de intygade att det var spelbutikens ansvar. Konfronterade spelbutiken med dessa uppgifter och fick sedan en adress som jag skulle skicka in mitt PS3 och alla tillbehör till, efter 1-2 månader kom ett nytt PS3 slim. Hoppas det går lika bra för dig.

Tack för snabbt svar Hampan!

Jag får se nu vad dom skriver tillbaka, har ännu inte fått något mail. Men kommer kanske att behöva råd ifrån dig om det behövs Tack igen

« Föregående
Visar inlägg 1-8 av 8
Nästa »
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.